-
From disconnected to connected: Insights into the Future of Distance Education and Web 2.0 Tools in Higher Education
De connectés à déconnectés: incursions dans le future de la formation à distance et des outils du Web 2.0- Vivek Venkatesh - Concordia University, Canada
- Jack Jedwab - Association for Canadian Studies, Montreal, Canada
- Jihan Rabah - Concordia University, Montreal, Canada
- Tieja Thomas - Concordia University, Montreal, Canada
- Wynnpaul Varela - Concordia University, Montreal, Canada
- Kristopher Alexander - Concordia University, Montreal, Canada
-
Social media in higher education: A look at participatory culture in graduate coursework
Les réseaux sociaux à l'université: quels usages par les étudiants?- Ann-Louise Davidson - Concordia University, Montreal, Canada
- Renee-Marie Fountain - Université Laval, Québec, Canada
-
Connecting Pre-service Teachers and Experienced Educators: Social Media for Lifelong Learning
Tisser des liens entre les futurs enseignants et les enseignants d'expérience par l'usage des réseaux sociaux- Swapna Kumar - University of Florida, États-Unis
- Jessica Leeman - University of Florida, États-Unis
-
A Parallel World for the World Bank: A Case Study of Urgent: Evoke, An Educational Alternate Reality Game
Un mode parallèle pour la Banque Mondiale: Evoke, un jeu de réalité virtuelle éducatif- David I. Waddington - Concordia University, Montreal, Canada
-
Student evaluation of teaching enhances faculty professional development
Quand l'évaluation des étudiants participe au développement professionnel des formateurs à l'université- Betty McDonald - University of Trinidad and Tobago, Trinité-et-tobago
-
Distance Education in Africa: A Longitudinal Study of the Perceptions of 2,416 Students
La formation à distance en Afrique: Une étude longitudinale de la perception de 2416 apprenants- Thierry Karsenti - Université de Montréal, Canada
- Simon Collin - Université du Québec à Montréal, Canada