-
Internet au service de la tâche : un travail d’ajustements
The Internet as a task enabler: Making adjustments- Thierry Soubrié - Université de Grenoble, France
-
L’usage d’Internet dans un dispositif d’autoformation en FLE : le cas d’un public en immersion
Use of the Internet with a self-learning tool for French as a second language: The case of a public immersion school- Yuchen Chen - Université du Maine, France
-
Développer des compétences interactionnelles en collaborant à distance
Developing interactional skills through distance collaborations- Charlotte Dejean-Thircuir - Université de Grenoble, France
-
Quel est le rôle des environnements audio-graphiques synchrones dans les interactions d’un cours de langue en ligne?
What is the role of synchronous audiographic environments in interactions in an online language course?- Chahrazed Mirza - The Open University, Royaume-uni
- Marie-Noëlle Lamy - The Open University, Royaume-uni
-
The Eportfolio: How can it be used in French as a second language teaching and learning?
The Eportfolio: How can it be used in French as a second language teaching and learning?- Thierry Karsenti - Université de Montréal, Canada
- Simon Collin - Université du Québec à Montréal, Canada